پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

مشکلات ممنوعیت فروش سبدی تایر

  • کد خبر: ۲۱۴۲۵۶
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مشکلات ممنوعیت فروش سبدی تایر
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: فروشندگان تایر بر اساس اصل تجارت به دنبال به حداکثر رساندن سود و افزایش سرمایه خود هستند و بر همین اساس هم طبیعتاً به دنبال تایری خواهند رفت که بیشترین سود را بدهد و یا بیشترین فاصله قیمتی را با قیمت کارخانه داشته باشد،

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی تنها اظهار کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شده که تایر را به صورت سبدی نفروشیم و به هر کسی یک محصول بدهیم. در واقع و خریدار محق باشد که بگوید چه تایری می‌خواهد و ما باید فقط همان تایر را به خریدار بدهیم در حالی که در طول تاریخ صنعت تایر، تایر به صورت سبدی عرضه می‌شده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش سبدی تایر مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، افزود: وقتی یک تولیدی صورت می‌گیرد خطوط موازی دارد؛ یعنی از یک جایی محصولات مختلف از هم جدا می‌شوند. هر کارخانه متناسب با داده‌های بازار از سال قبل، برنامه‌ریزی تولید در ابتدای سال را برای خود انجام می‌دهد. بر همین مبنا نیز برای این برنامه‌ریزی از سال قبل مواد اولیه می‌خرند و تجهیزات و کارخانه را برای تولید برنامه‌ریزی شده مجهز می‌کنند. حال اگر تولید با نوسانات بازار خود را تطابق دهد برخی مواد اولیه و تجهیزات در کارخانه کم و زیاد می‌آید و نظامات تولید بر هم زده می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر تصریح کرد: فروشندگان تایر بر اساس اصل تجارت به دنبال به حداکثر رساندن سود و افزایش سرمایه خود هستند و بر همین اساس هم طبیعتاً به دنبال تایری خواهند رفت که بیشترین سود را بدهد و یا بیشترین فاصله قیمتی را با قیمت کارخانه داشته باشد، در این صورت مصرف کنندگان باقی سایر تایرها باید چه کنند که تایر خود را پیدا نمی‌کنند؟

وی تاکید کرد: این شیوه فروش باعث می‌شود که تولید و بازار دچار هرج و مرج شود زیرا این شیوه مبتنی بر شناخت بازار و طبیعت تایرسازی و تایرفروشی نیست. بنابراین با ممنوعیت عرضه سبدی تایر مخالفیم زیرا این شیوه باعث می‌شود کارخانجات با حداکثر طرفیت کار نکنند.

تنها تصریح کرد: کارخانجات قادر نیستند برای هر سایز تایری به اندازه تمام خطوط تولید و پرس‌ها قالب تهیه و انبار کنند تا هر وقت هر کس هر لاستیکی خواست با حداکثر تولید، تایر را تولید و عرضه کنند. این حد از تغییرات در خط تولید قابل اعمال نیست زیرا ضایعات بیشتر می‌شود. کسانی که این ممنوعیت را ابلاغ کرده‌اند با طبیعت و تایرسازی آشنا نیستند زیرا این شیوه مشکلات بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی در مورد وضعیت عرضه در ایام عید هم گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولید، علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->